Sieć kablowa Vectra w 2014 roku zanotowała wzrost swojej bazy o ponad 41 tys. abonentów. Liczba jej klientów korzystających z internetu przekroczyła już pół miliona.
Vectra na koniec grudnia ub.r. obsługiwała 918,3 tys. abonentów. To o 4,73 proc. więcej niż przed rokiem - wynika z danych udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez spółkę. Wzrost ten to skutek przejęć mniejszych operatorów jak i rozwoju organicznego sieci.
Łączna liczba klientów usługi telewizyjnej operatora wyniosła 841,9 tys., z czego 612,6 tys. abonentów korzystało z telewizji cyfrowej, a to oznacza wzrost o 11,06 proc. Natomiast liczba użytkowników wyłącznie telewizji analogowej systematycznie maleje - w ciągu 2014 roku spadła o 13,59 proc. do poziomu 229,3 tys. abonentów.
Zobacz tabelę
Drugą najpopularniejszą po telewizji usługą Vectry pozostaje internet. Z jego wersji stacjonarnej na koniec IV kwartału ub.r. korzystało 500,1 tys. abonentów, czyli o 11,41 proc. więcej niż na koniec grudnia 2013 roku. Spadek sieć zanotowała jednak w segmencie internetu mobilnego - liczba jego klientów zmniejszyła się o 16,63 proc. Z usługi korzystało 23,6 tys. osób.
Wciąż wzrasta również liczba abonentów telefonii stacjonarnej operatora. Na koniec grudnia ub.r. ta usługa miała 182,3 tys. klientów, co stanowi wzrost o 11,24 proc. w stosunku do września ub.r.