Telewizja2017-09-05
23

Rośnie oglądalność „24 godzin” w Nowa TV. „Obiecujące wyniki”

Informacyjny serwis Nowa TV „24 godziny” od początku emisji ogląda średnio 27 tys. osób. W ostatnich miesiącach audycja zaczęła notować wzrost oglądalności. - Biorąc pod uwagę krótki staż, a przede wszystkim problemy z dystrybucją naziemną (realny zasięg MUX-8 to niespełna 40 proc.) wyniki są obiecujące - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sygut, redaktor naczelny newsów i publicystyki Nowa TV.

„24 godziny” to flagowy program nowego kanału ZPR Media Nowa TV, który wystartował 9 listopada ub.r.

Od 9 listopada 2016 roku do 27 sierpnia 2017 roku informacyjny serwis Nowa TV oglądało średnio 27,1 tys. osób. Przełożyło się to na 0,23 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 0,28 proc. w grupie DVB-T 4+ i 0,27 proc. w grupie DVB-T 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nadawcę.

W ostatnim okresie audycja notuje wzrost oglądalności - w okresie od 1 do 27 sierpnia śledziło ją 31,5 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 0,36 proc., 0,39 proc., 0,46 proc. i 0,33 proc. udziału. Warto jednak zwrócić uwagę, że najwyższą miesięczną widownię „24 godziny” miały w styczniu br., ale wówczas dziennik miał niższe udziały w rynku (wynika to z faktu, że zimą więcej osób ogląda telewizje niż latem).

- „24 godziny” są jednym z najlepiej oglądanych programów na antenie Nowej TV. Wiele naszych wakacyjnych wydań osiągnęło udziały na poziomie 0,70 - 1 proc. w grupie komercyjnej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sygut, redaktor naczelny newsów i publicystyki Nowa TV. - Biorąc pod uwagę krótki staż, a przede wszystkim problemy z dystrybucją naziemną (realny zasięg MUX-8 to niespełna 40 proc.) wyniki są obiecujące. Program okrzepł, wypracował swoją formułę - dodaje.

„24 godziny” w pierwszych miesiącach emisji (do 17 kwietnia br.) równolegle były emitowane również na antenie mającej większy zasięg 8TV. Serwis ten w tej stacji miał 46 tys. osób (odpowiednio 0,34 proc., 0,44 proc., 0,80 proc. i 1,08 proc. udziału). Z kolei w Nowa TV dziennik ten w tym czasie śledziło 28,4 tys. osób (0,21 proc., 0,16 proc., 0,25 proc. i 0,24 proc. udziału).

Łączna widownia „24 godzin online.pl” na obu antenach wyniosła ponad 70 tys. widzów.

Od 18 kwietnia br. „24 godziny” emitowane są już tylko w Nowa TV. Od tego dnia do 27 sierpnia br. jego średnia widownia na antenie tej stacji wyniosła 25,5 tys. osób (odpowiednio 0,27 proc., 0,27 proc., 0,32 proc. i 0,34 proc. udziału).

- Bardzo dobrze radzimy sobie w Internecie, gdzie problemy z zasięgiem nie istnieją. Wiele naszych materiałów odnotowuje powyżej miliona wyświetleń. W związku z tym w najbliższym czasie będziemy koncentrowali się na dystrybucji w sieci - komentuje nam Sygut.

Na antenie 8TV najwięcej widzów zgromadziło wydanie z 18 lutego br., które śledziło średnio 126,5 tys. osób. Z kole w Nowa TV topowe wydanie pokazano 21 maja br. Śledziło je 105 tys. widzów.

Średnia oglądalność Nowa TV w okresie od 9 listopada ub.r. do 8 sierpnia br. wyniosła 11,6 tys. osób. Przełożyło się to na 0,18 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i w grupie komercyjnej 16-49, 0,24 proc. w grupie DVB-T 4+ i  0,29 proc. w grupie DVB-T 16-49.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas