Telewizja2010-04-06
15

Rośnie popularność kanałów informacyjnych

W marcu br. swoje udziały w rynku poprawiły czołowe stacje informacyjne: TVP Info, TVN 24 i Polsat News, ale tylko trzeci z tych graczy podniósł również średnią dobową widownię.

Liderem segmentu kanałów informacyjnych była w zeszłym miesiącu niezmiennie telewizja TVP Info, która w marcu br. zanotowała 3,72 proc. udziału w  rynku, czyli o 0,07 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Jednak o 2,07 proc. spadła jej średnia dobowa oglądalność i wyniosła 236 tys. widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Wzrost udziału, ale spadek widowni dotknął też konkurencyjny kanał TVN 24. W marcu br. jego udział w rynku wzrósł do 2,49 proc. z 2,46 proc. rok wcześniej, ale jednocześnie jego widownia spadła o 3,16 proc. do 158 tys. osób.

Najmłodszy gracz na rynku, czyli Polsat News, który zajmuje trzecie miejsce w zestawieniu, miał w  marcu br. udział na poziomie 0,33 proc., czyli wyższy o 0,05 pkt. proc. niż w marcu ub.r. Wzrosła też jego widownia – o 14,57 proc. do 21 tys. oglądających.

Oglądalność czwartej w rankingu Superstacji spadła najbardziej, bo aż o 20,09 proc. do 10,6 tys. osób, a jej udział w rynku zmalał z 0,20 do 0,17 proc.

Zobacz tabelę


Podobnie jak w poprzednich miesiącach w dół poszła oglądalność kanałów biznesowych, wśród których najwięcej straciła stacja TV Biznes. Udział kanału biznesowego Polsatu spadł aż o 0,4 pkt proc. do 0,03 proc. Konkurencyjny TVN CNBC Biznes również miał w marcu br. 0,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym, ale jego spadek wyniósł raptem 0,01 pkt. proc.

Zobacz tabelę


Najpopularniejsze programy

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas