Internet 2013-10-24
0

Rośnie rynek płatności elektronicznych i mobilnych w Polsce, rocznie o 10-15 proc.

Polacy coraz chętniej decydują się na płatności za pomocą platform elektronicznych i mobilnych. Cały rynek rośnie o 10-15 proc. rocznie, ale PayPal notuje ponad dwukrotnie szybszy rozwój. Dlatego ta międzynarodowa platforma zapowiada dalszy rozwój płatności mobilnych oraz współpracę z nowymi sprzedawcami
 .

 – Mamy coraz więcej użytkowników naszych usług. Rośnie również liczba handlowców, którzy akceptują PayPal jako sposób płatności. Żeby temu sprostać w takim kraju, jak Polska, dodajemy nowe funkcjonalności do portfela PayPal – przelew bankowy, nowe karty jak Maestro. Mamy partnerstwo z Alior Bankiem w celu rozwijania nowych, innowacyjnych usług. Planujemy także rozwijać nowe usługi w obszarze płatności mobilnych, aby umożliwić płacenie za codzienne zakupy w nowy sposób – wylicza Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPala w Europie Środkowo-Wschodniej.

PayPal na całym świecie przetworzy w tym roku płatności mobilne o wartości ok. 20 mld dolarów. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej zarejestrowane są trzy miliony aktywnych kont w systemie, a ze spółką współpracuje 50 tys. sprzedawców.

Perillat podkreśla jednak, że to dopiero początek rozwoju PayPala w regionie i Polsce. Jak wynika z badań IPSOS-u przeprowadzonych dla PayPala, potencjał wzrostu segmentu transakcji elektronicznych i mobilnych jest bardzo duży. Już teraz 70 proc. polskich konsumentów kupuje towary w internecie. W 2013 r. ich wartość znacznie wzrośnie – najbardziej w sektorze jedzenia i napojów (o 29 proc. w porównaniu do 2012 r.).


 

Autor: Newseria / pr

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas