Prasa2016-12-22
48

Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek”. 31 tys. egz. „Faktów i Mitów”

W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek Polska”.

Nowym liderem segmentu tygodników opinii został „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca drugiego. Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2016 roku wyniosła 124 615 egz. Było to jednak o 2,41 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 0,23 proc. do 115 471 egz.

Z pierwszej na trzecią pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 107 941 egz., po spadku o 17,13 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 379 egz., po spadku o 2,27 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 12,73 proc. do 49 344 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października br. Jego średni wynik wyniósł w analizowanym okresie 31 433 egz.

9. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 15,99 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 22 236 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w październiku br. wyniósł 22 267 egz., czyli mniej o 24,79 proc. niż rok wcześniej. Jego przewaga nad „Tygodnikiem Powszechnym” wyniosła zaledwie 31 egz.

Zobacz tabelę

W październiku br. w porównaniu do września br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 18,26 proc.
Największy spadek, wynoszący 7,73 proc., odnotował tutaj „Gość Niedzielny”.

Zobacz tabelę

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(48)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas