Największe tygodniki opinii zamknęły styczeń 2009 r. spadkamisprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem.Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 17 proc. - stracił"Newsweek" - raport Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w styczniu 2009 r. wyniosła 146 704egz. i była o 1 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu 2007 roku- wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo KuriiMetropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie129 290 egz. (wzrost o 2,3 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Wprost" (AWR "Wprost"), którysprzedał się w ilości 129 010 egz. (wzrost o 7,5 proc.).Przypomnijmy, że 1 grudnia do sprzedaży trafił zupełnie odmienionynumer tygodnika "Wprost". Pismo zyskało nowy logotyp, szatęgraficzną, czcionkę, zmieniła się też jego zawartość merytoryczna.Relaunchowi tygodnika towarzyszyła kampania reklamowa.
Zobacz tabelę
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk MirosławKuliś), która w styczniu br. sprzedała się w ilości 313 687egz.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę