Badania 2014-06-16
2

Rossmann, Visa i Nestlé - najbardziej zaufane marki w Polsce

Największym zaufaniem wśród Polaków cieszą się marki Rossmann, Visa i Nestlé - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów, a Kryształowe Godło otrzymują marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.

W tegorocznej edycji oba wyróżnienia otrzymało pięć marek: Visa (w kategorii "Karta płatnicza"), ING TFI ("Fundusz inwestycyjny"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Falvit ("Suplement diety") oraz Nestlé ("Płatki śniadaniowe"). Ostatnie dwie z wymienionych marek zdobyły obydwa tytuły kolejny rok z rzędu.

Ponadto marka Nivea jako jedyna zdobyła Złote Godło w więcej niż jednej kategorii ("Kosmetyk do pielęgnacji skóry", "Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), a jeśli chodzi o Kryształowe Godło sztuka ta udała się trzem markom: Super-Pharm ("Drogeria", "Apteka"), Falvit ("Witaminy", "Suplement diety") oraz ING ("Bank", "Fundusz inwestycyjny", "Towarzystwo ubezpieczeniowe").

Spośród laureatów Złotego Godła swój sukces z ubiegłego roku powtórzyło 26 marek. Uwzględniając wszystkie kategorie badania, Polacy największym zaufaniem obdarzyli markę Rossmann, która zdobyła Złote Godło w kategorii "Drogeria", otrzymując 67 proc. głosów. Kolejnymi najczęściej wymienianymi markami były Visa (zwycięzca w kategorii "Karta płatnicza" - 57 proc.), Nestlé ("Płatki śniadaniowe" - 56 proc.) i Ludwik ("Płyn do mycia naczyń" - 49 proc.). Marki te wygrywały w swoich kategoriach także w trzech ostatnich edycjach badania.

Dużym zaufaniem Polaków cieszą się również marki PZU (zwycięzca w kategorii "Towarzystwo ubezpieczeniowe" - 45 proc.), Nokia ("Telefon komórkowy/smartfon" - 41 proc.), TVN ("Stacja telewizyjna" - 41 proc.), Orlen ("Stacja benzynowa" - 39 proc.), Colgate ("Pasta do zębów" - 39 proc.), Olej Kujawski ("Olej jadalny/margaryna" - 38 proc.), Biedronka ("Sklep spożywczy" - 35 proc.) i Algida ("Lody" - 35 proc.). Marki te pokonały konkurencję również w ubiegłym roku.

W opinii co trzeciego ankietowanego Polaka na tytuł marki najbardziej godnej zaufania zasługują Nivea (zwycięzca w kategorii "Kosmetyk do pielęgnacji skóry"), Żywiec Zdrój ("Woda"), Itaka ("Biuro podroży"), Vizir ("Proszek do prania") i Apart ("Zegarki i biżuteria"). Do grona marek, które powtórzyły sukces z ubiegłego roku, należą także PKO BP ("Bank"), Gripex ("Preparat na przeziębienie"), Bosch ("Urządzenie AGD"), ING TFI ("Fundusz inwestycyjny"), H&M ("Sklep z odzieżą"), Centrum ("Witaminy"), Nivea ("Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), Dbam o Zdrowie ("Apteka") i Falvit ("Suplement diety").

W tegorocznym zestawieniu pojawiły się również takie marki, które w roku ubiegłym nie zdobyły wyróżnienia: Apap (w kategorii "Preparat przeciwbólowy"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Canon ("Aparat fotograficzny"), Biovital ("Preparat na serce"), E. Wedel ("Ciasta/desery"), Avon ("Kosmetyk zapachowy/kolorowy"), UPC ("Firma internetowa"), Samsung ("Komputer osobisty"), Sokołów ("Producent żywności") i Volkswagen ("Samochód").

Z kolei spośród laureatów Kryształowego Godła najwyższą ocenę otrzymała w tym roku Ziaja (zwycięzca w kategorii "Kosmetyk do pielęgnacji skóry"), która była liderem również w zeszłorocznym zestawieniu. Marka Audi - ubiegłoroczny zdobywca Złotego Godła w kategorii "Samochód" - w tym roku zdobyła Kryształowe Godło. Sukces z poprzedniego roku powtórzyły Winiary (laureat Kryształowego Godła w kategorii "Producent żywności"), Aspirin ("Preparat na przeziębienie"), TVN24 ("Stacja telewizyjna"), Acard ("Preparat na serce"), Koral ("Lody"), Delma ("Olej jadalny/margaryna"), Reserved ("Sklep z odzieżą"), Lidl ("Sklep spożywczy"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Casio ("Zegarki i biżuteria"), Nestlé ("Płatki śniadaniowe") oraz Falvit ("Suplement diety").

Laureatami Kryształowego Godła zostały również marki Fairy ("Płyn do mycia naczyń"), Samsung ("Urządzenie AGD"), Falvit ("Witaminy"), Pantene ("Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), Super-Pharm ("Apteka", "Drogeria"), L'Oréal ("Kosmetyk zapachowy/kolorowy"), Elmex ("Pasta do zębów"), Kropla Beskidu ("Woda"), Nurofen ("Preparat przeciwbólowy"), Dr. Oetker ("Ciasta/desery"), LG (Telefon komórkowy/smartfon"), Apple ("Komputer osobisty"), Nikon ("Aparat fotograficzny"), ING ("Bank", "Fundusz inwestycyjny", "Towarzystwo ubezpieczeniowe"), Omo ("Proszek do prania"), Rainbow Tours ("Biuro podróży"), T-Mobile ("Firma internetowa"), Statoil ("Stacja benzynowa") oraz Visa ("Karta płatnicza").

Zobacz tabelę

Czternasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 10 krajach europejskich (Austria, Finlandia, Francja, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 17 676 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą online. Analizie poddano 1960 ankiet.

Autor: km

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas