Reklama2003-07-17
0

Rusza czwarta edycja konkursu EFFIE

Konkurs oceniający bardzo wymierne, rynkowe efekty kampanii reklamowych

Rusza czwarta edycja prestiżowego konkurs EFFIE Awards, oceniającego bardzo wymierne, rynkowe efekty kampanii reklamowych. W tegorocznej edycji EFFIE Awards 2003, tak jak i w dwóch poprzednich latach, przyznana zostanie dodatkowa, specjalna nagroda: MEFFIE. EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów reklamowych.

Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowy kampanii reklamowej.

Zgłaszane na EFFIE kampanie są oceniane w sposób całościowy (strategia, kreacja, wizualizacja, planowanie i zakup mediów). Kampanie mogą być zgłaszana przez : klientów, agencje kreatywne i domy mediowe. Możliwe są też zgłoszenia wspólne. Do tej pory do konkursu MEFFIE kwalifikowano automatycznie kampanie nominowane do EFFIE.

 -W poprzednich edycjach konkursu spotkaliśmy się z przypadkami świetnie zaplanowanych kampanii mediowych, które przepadały w konkursie EFFIE, gdyż nie miały spektakularnej kreacji. Nie były też wtedy prezentowane i poddane dyskusji jury mediowemu. Stąd zmiana w regulaminie: w tym roku domy mediowe będą mogły zgłaszać swoje kampanie wprost do MEFFIE. Oczywiście w dalszym ciągu dom mediowy może zgłosić kampanie do konursu głównego - powiedziała Anna Lubowska Prezes i Dyrektor Zarzadzajacy Mediaedge;cia – zajmująca się nagrodą MEFFI w ramach Komitetu Organizacyjnego EFFIE.

W tym roku Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego EFFIE 2003 został Paweł Tyszkiewicz od stycznia 2003. pracujący jako Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia, a w skład Komitetu weszli członkowie SAR, którzy są odpowiedzialni za poszczególne zagadnienia związane z konkursem:

1. Paweł Kastory – procedury, regulamin Prezes SAR , Prezes Zarządu Grupy Corporate Profiles DDB

2. Wolfgang Ullrich – Sponsorzy Członek Zarządu SAR i Prezez Zarządu i Dyrektor Zarządzający Grey Worldwide

3. Iwona Dynowska – Gala Effie Członek Zarządu SAR i Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Grupy Media Planning

4. Marek Żołędziowski – Gala Effie Członek Zarządu SAR i Prezes Zarządu oraz Dyrektor Współzarządzający Saatchi & Saatchi

5. Anna Lubowska – Media Dyrektor Zarządzający i Prezes The Media Edge; Cia

6. Chris Dorsey – Sponsorzy Dyrektor Zarządzający McCann–Erickson Poland

7. Marek Gargała – Kampania Effie Prezes i Dyrektor Zarządzający Publicis FCB

8. Jakub Potrzebowski – Media Prezes i Dyrektor Zarządzający Zenith Media

9. Piotr Pokrzywa – PR Dyrektor Zarządzajacy JWT – Parintex

10. Paweł Tyszkiewicz – Przewodniczacy Komitetu Organizacyjnego EFFIE Dyrektor Zarządzajacy SAR

Podobnie jak w latach ubiegłych, większość w jury stanowić będą osoby spoza środowiska agencyjnego. Jest to specyfiką konkursu EFFIE. Rokrocznie w jury zasiadają dyrektorzy zarządzający dużych korporacji, szefowie marketingów, naukowcy, przedstawiciele instytutów badawczych, przedstawiciele mediów. W tym roku jury będzie liczyło 25 osób.

Są to:

Reklamodawcy: Anna Brzozowska, Cadbury Wedel; Piotr Kuc, Coty Polska; Iwona Kossman, PTK Centertel; Katarzyna Czernyszew, Sony Poland; Agnieszka Barańska, Reckitt Benckiser; Wojciech Bauman, Kompania Piwowarska; Witold Nowicki, Toyota Motor Poland;

Badania rynku: Zbigniew Tyszkiewicz, Kinoulty Research; Marek Biskup, SMG/KRC Media; Elżbieta Gorajewska, AGB Polska;

Niezależni specjalisci: Bartłomiej Serafiński, Stratosfera; Przemysław Pohrybieniuk, Pricewaterhouse Coopers;

Trade: Anna Sierpińska, Jeronimo Martins Distribution; Dragos Pavicevic, McDonald's Polska;

Naukowcy: Lena Kolarska - Bobińska, Instytut Spraw Publicznych; Dominika Maison, Wydział Psychologii UW;

Agencje: Kot Przybora, PZL; Szymon Gutkowski, Corporate Profiles DDB; Katarzyna Łakińska, V&P Agencja Reklamowa; Tomasz Bartnik, Saatchi & Saatchi Poland; Paweł Niziński, Upstairs Young & Rubicam Poland; Michał Nowosielski, Publicis;

Domy Mediowe: Marek Czarnecki, MindShare Polska; Paweł Sawicki, Media Direction; Zofia Sanejko, Universal McCann

To oni zadecydują kto otrzyma statuetkę Effie w jednej z 10 kategorii: żywność, artykuły nieżywnościowe, napoje, środki trwałe, leki, usługi finansowe, usługi telekomunikacyjne, pozostałe usługi, media, kampanie non profit.

Przyznawane od zeszłego roku nagrody MEFFIE (polska nagroda za szczególny wkład strategii mediowej w skuteczność kampanii reklamowej) w tegorocznej edycji konkursu zyskają na znaczeniu. Kampanie medialne rozpatrywane będą nie tylko pod kontem efektywności planowania w odniesieniu do konkretnej kampanii kreatywnej. Od bieżącego roku MEFFIE, stanie się konkursem towarzyszącym konkursowi głównemu.

Do jury MEffie zaproszono:

Reklamodawcy: Dorota Kotowska, Kraft Food Polska; Mikołaj Komornicki, BMW Polska; Elzbieta Urbaczka Coca-Cola Poland Services; Jowita Dżus – Korocińska, Telekomunikacja Polska;

Media: Dominik Tzimas, Wydawnictwo Bauer; Monika Bednarek, EuroZet; Tomasz Englert, ITI Poland; Maciej Stec, Polsat; Domy Mediowe: Jakub Benke, Starcom; Małgorzata Grzyb, Initiative Media Warszawa; Piotr Żakowski, Media Planning; Zygmunt Brzozowski, Universal McCann;

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas