Pod hasłem „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” rozpoczyna się nowa kampania promująca bezpieczeństwo ruchu drogowego. Akcję – na zlecenie na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - przygotowała agencja Sparing Communication Group.
Startująca właśnie kampania „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” opiera się na przekazach mających charakter paradokumentalny. Ich bohaterami są autentyczni ludzie, którzy naprawdę spowodowali tragiczny w skutkach wypadek drogowy, przez co ich życie uległo diametralnej zmianie na gorsze. Akcja pokazuje, że życie z piętnem drogowego zabójcy oznacza osamotnienie, ostracyzm towarzyski, problemy z pracą, nierzadko kary więzienia oraz również olbrzymie obciążenie psychiczne. Takie histori mają działać jak przestrogi, zniechęcając odbiorców do nieodpowiedzialnego zachowania na drodze.
Obecna odsłona kampanii obejmuje przede wszustkim telewizję (spoty w Polsacie i TVN) i radio (Radio Zet, Antyradio, Planeta FM, Radio Eska, Radiu Wawa i Vox FM). Kolejne spoty telewizyjne i radiowe zostaną zaprezentowane pod koniec października oraz przed Bożym Narodzeniem. Ponadto akcja obejmie prasę, internet i outdoor. Kampanię na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała i realizuje agencja Sparing Communication Group