Telewizja2014-01-14
8

Rusza Motowizja - nowy kanał motoryzacyjny. W ofercie 20 programów

15 stycznia rusza kanał Motowizja - nowa stacja tematyczna dla mężczyzn o tematyce motoryzacyjnej. W ofercie kanału znajdzie się na początek 20 programów, a stacja dostępna będzie na razie tylko na platformie nc+.

- Głównym targetem kanału będą młodzi mężczyźni - mówi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Mikulski, prezes i właściciel stacji. W jej ofercie znajdą oni m.in. program “4x4” poświęcony samochodom i eventom offroadowym, magazyn “Motocykle” prezentujący informacje dla fanów motorów, “Tuning” pokazujący jak “odpicować” swoje auto czy cykl “Supersamochody” poświęcony pojazdom ekskluzywnym.

W ramówce Motowizji znajdą się też pozycje dla nieco starszej widowni jak “Legendarne rajdy”, “Klasyki motoryzacji” czy cykl “Made in Germany”, poświęcony markom niemieckich samochodów. Kanał nadawać będzie też m.in. program “Eko jazda” o pojazdach przyszłości  oraz serię “Kaskaderzy” pokazujący kulisy pracy kaskaderów. Pozycje pokazywane przez stację będą produkcji niemieckiej, angielskiej i amerykańskiej, ale w przyszłości mają pojawić się też polskie programy.

Motowizja rusza 15 stycznia i będzie kanałem kodowanym. Dostępna będzie na początek na platformie nc+, która otrzymała wyłączność na dystrybucję nowej telewizji wśród operatorów satelitarnych, co oznacza, że nie trafi ona do Cyfrowego Polsatu. - Będziemy szybko starali się wejść do sieci kablowych - zapowiada Mikulski. Kablówkom nadawca oferować będzie sygnał w HD, podczas gdy w nc+ Motowizja dostępna będzie na razie tylko w wersji SD.

Od tego jak szybko będzie się poszerzać zasięg techniczny stacji, zależeć będzie kiedy kanał wejdzie do panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement i zacznie nadawać reklamy. Na  razie ich w ramówce nie będzie, ale niewykluczone, że szybko pojawią się billboardy sponsorskie. - Motowizja ma być finansowana głównie z przychodów z dystrybucji, a nie z reklam - podkreśla jednak  Krzysztof Mikulski.

Pierwszym polskim kanałem o motoryzacji była stacja TVN Turbo, powstała w 2003 roku. Jednak kilka lat temu poszerzyła ona swój profil tematyczny, stając się kanałem lifestylowym dla mężczyzn i wprowadzając na antenę sport. - W TVN Turbo większość pozycji o motoryzacji jest sponsorowanych, są tam prezentowane głównie nowe samochody - uważa Krzysztof Mikulski, podkreślając, że oferta Motowizji będzie bardziej zróżnicowana.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas