Internet2016-02-16
13

Rusza serwis Weekend.Gazeta.pl. Za projekt odpowiada Hanna Rydlewska

Agora we wtorek uruchamia serwis Weekend.Gazeta.pl, który jest rozwinięciem uruchomionego w 2014 roku weekendowego magazynu portalu. Dłuższe teksty będą się teraz ukazywały w nim także od poniedziałku do czwartku.

- Przez niemal dwa lata istnienia Weekend stał się jednym z ważnych elementów portfolio Gazeta.pl. Użytkownicy portalu szybko polubili serwowane w tej sekcji wywiady, teksty o tematyce społecznej, rankingi czy autorskie przewodniki - mówi Wirtualnemedia.pl Hanna Rydlewska, redaktor naczelna Weekend.Gazeta.pl.

Szefowa serwisu dodaje, że użytkownicy pisali o tym, że weekendowych form brakuje im na co dzień i zwracali uwagę, że w tygodniu ciężko jest wrócić do archiwalnych artykułów.

 - Stąd pomysł, by zbudować efektowny serwis Weekend.Gazeta.pl, agregujący wszystkie weekendowe materiały. Nowa strona powstała też po to, by lektura Weekendu na urządzeniach mobilnych była jeszcze wygodniejsza niż dotychczas - mówi Rydlewska.

W weekendy serwis będzie publikować - tak jak dotąd - od 12 do 15 materiałów. - Uzupełniamy tę liczbę jednak o treści publikowane w tygodniu – początkowo zakładamy, że będzie to jeden dodatkowy artykuł dziennie, przygotowany przez redakcję Weekendu - wyjaśnia szefowa Weekend.Gazeta.pl. Z czasem powinno być ich więcej.

- Teksty, które będziemy proponować czytelnikom w tygodniu, będą bardziej „zaczepione” w aktualnościach od tych, które publikujemy w weekendy. Wciąż będą atrakcyjne wizualnie, dopracowane, bardziej lifestyle’owe niż newsowe, ale częściej będą się odnosić do dyskusji gorących w danej chwili - opisuje Hanna Rydlewska.

W weekendy materiały z serwisu tak jak dotąd promowane będą u góry strony głównej Gazeta.pl. Artykuły publikowane od poniedziałku do czwartku będą pojawiać się w portalu wśród innych tekstów, będą też promowane w jego kanałach społecznościowych.

W styczniu br. do zespołu serwisu dołączył Michał Gostkiewicz, pracujący dotąd w dziale Wiadomości. Serwis w dużej mierze bazuje na współpracy z autorami zewnętrznymi, których cały czas przybywa.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. artykuły z weekendowego wydania portalu Gazeta.pl czytało ponad 416,1 tys. realnych użytkowników, którzy wygenerowali 1,96 mln odsłon, a każdy korzystał z tej sekcji średnio przez 6 minut i 22 sekundy.

Z Hanną Rydlewską, szefową serwisu Weekend.Gazeta.pl, rozmawiamy o koncepcji witryny i planach jego rozwoju.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas