Telewizja2016-09-02
3

Rusza trzecia seria „Podróży z historią” w TVP2. Radosław Kotarski: życie zwykłych ludzi w dawnej Polsce

W najbliższą niedzielę, 4 września br. o godzinie 11:30 startuje na antenie TVP2 trzeci sezon „Podróży z historią” - serii historycznej Radosława Kotarskiego. Tym razem prowadzący odwiedzi m.in. Kresy Wschodnie.

- Trzecia seria „Podróży z historią” jeszcze mocniej niż poprzednie będzie koncentrowała się na życiu zwykłych ludzi w dawnej Polsce. Dlatego z bliska przyjrzałem się kulturze Łemków, rzeczywistości dawnych i obecnych ratowników TOPR czy temu, jak podróżowano dwieście lat temu - w końcu nasi przodkowie nie dysponowali samolotami i samochodami. Niezwykle ważna była dla nas również podróż na historyczne, polskie ziemie na Wschodzie, gdzie sprawdzałem, jak Polacy żyli na Kresach i co zostało z ich świata do dziś - mówi Wirtualnemedia.pl Radosław Kotarski, prowadzący i twórca serii.

W trzecim sezonie „Podróży z historią” widzowie zobaczą 10 odcinków, które będą emitowane w TVP2 w niedziele o godz. 11.30. - W każdym z nich nie będziemy mówili o wielkich wydarzeniach historycznych, datach czy związkach przyczynowo-skutkowych, a skupimy się wyłącznie na tym, co czuli, myśleli i robili nasi przodkowie. W czasie naszej wyprawy staraliśmy się przede wszystkim dotrzeć do miejsc niedostępnych na co dzień. Udało się nam więc odnaleźć rodzinę huculskich górali, którzy żyją w tej samej zagrodzie, co ich przodkowie sprzed 140 lat. Czas po prostu się tam zatrzymał! We Lwowie dotarliśmy do magazynu starych, polskich rękopisów sprzed 500-600 lat. Trzymanie w dłoniach tych historycznych ksiąg było niesamowitym doświadczeniem - opowiada Kotarski.

„Podróże z historią” to cykl prezentujący najciekawsze miejsca, przedstawiające wartość historyczną, ale pod kątem tego, jak wyglądało w nich w przeszłości życie codzienne czy stosunki społeczne.

Radosław Kotarski to youtuber, a jego twarz znana jest m.in. z kampanii reklamowej Konta 360° w Banku Millennium. W najnowszej kampanii Kotarski opowiada o zwyczaju wrzucania monet do jednej z fontann w Rzymie.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lipcu br. wyniósł 6,04 proc.

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas