Reklama2006-05-19
0

Ruszyła promocja oferty wyjazdowej touroperatora Adriatyk

Na początku kwietnia br. rozpoczęły się szeroko zakrojone działania promocyjne touroperatora turystyki wyjazdowej firmy Adriatyk.

Motywem przewodnim jest propagowanie nowych kierunków z oferty: Bułgarii, Hiszpanii, Grecji i Francji. Wszelkiego rodzaju akcje mają też stanowić skuteczne wsparcie dla sprzedaży agencyjnej.
 
Kampania kładzie nacisk na różnorodność form przekazu i kanałów ich dystrybucji. Stąd radio, Internet, czołowe miesięczniki o tematyce podróżniczej, magazyny branżowe i przewodniki turystyczne. Niemniej ważne są wydania gazet codziennych i dodatki tematyczne. Za przygotowanie i realizację promocji oraz działań reklamowych odpowiada PR Manager firmy Adriatyk – Martyna Fon.

Touroperator zachęca do oferty w sposób innowacyjny, wykorzystując narzędzia marketingu bezpośredniego, takie jak fundowanie nagród w konkursach na antenie radia czy też w miesięcznikach poświeconych podróżom.

Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się wykorzystać na dużą skalę mechanizm promocji aktywnej, to znaczy takiej, która wymaga świadomego uczestnictwa ze strony potencjalnego klienta – wyjaśnia Martyna Fon. Różnego rodzaju konkursy organizowane we współpracy z partnerami Adriatyku mają na celu doinformowanie i budowanie wizerunku firmy przez rozrywkę.

Wcześniejsze ogromne zainteresowanie konkursami fotograficznymi publikowanymi w naszych materiałach, skłoniło mnie do podjęcia szeroko zakrojonych kroków organizacji tego typu przedsięwzięć z innymi podmiotami, medialnie rozpoznawanymi. Stąd też radio, prasa, billboardy i Internet.

Nie bez znaczenia przy wyborze partnera stało się posiadanie witryny z dużą oglądalnością.

W klasycznej reklamie posługujemy się mediami, promocją sprzedażą, ale istnieje też szereg udogodnień, które daje nam Internet. Banery, linki sponsorowane, materiały PR czy mailingi to już reklamowy standard. Nowością jest organizacja i sponsoring konkursów czy ankiet gdzie uczestnictwo gwarantuje udział w losowaniu atrakcyjnej nagrody, w naszym przypadku wyjazdu wakacyjnego. Obecność w internecie wpływa na wizerunek firmy, która zaczyna być postrzegana jako bardziej nowoczesna, bo korzystająca z dobrodziejstw ery komputerów. W naszym przypadku konkurs słyszalny w radiu lub widoczny w prasie ma tez swoje odbicie w internecie. Często właśnie tam zamieszczony jest regulamin i szczegółowe informacje. Dlatego z wielką starannością dobierałam do współpracy te podmioty, w przypadku, których mogłam liczyć na wsparcie działań marketingowych w sieci – wyjaśnia, Martyna Fon.

Z badań wynika, że organizacja konkursów czy loterii promocyjnych, gdzie daje się konsumentom szansę na wygranie jakiejś sumy pieniędzy, wycieczki czy produktu, przekładają się w sposób korzystny na budowanie wizerunku firmy

Nic tak nie wzbudza zainteresowania jak możliwość spełniania marzeń. Jednym z podstawowych jest wyjazd wakacyjny. Możliwość takiej wygranej skutecznie pobudza wyobraźnie a naszym celem jest wywołanie pozytywnych skojarzeń i zainteresowania – podkreśla, Martyna Fon.

Od poniedziałku 15.06.2006 przez miesiąc na antenie radia Wawa, co godzinę można usłyszeć spot reklamowy tego touroperatora. Dalsze działania przewidują organizację i sponsoring konkursu dla słuchaczy.

Dlaczego radio? To medium najszybciej przekazuje informacje. Radia słucha się wszędzie, bez względu na porę dnia, miejsce i rodzaj wykonywanej pracy. Spotowi reklamowemu towarzyszy aura emocjonalności, brak obrazu, tylko pobudza wyobraźnię, dodatkową stymulacją są bodźce słuchowe – wesoła, rytmiczna melodia z pogranicza kulturowego zaciekawia i zachęca do realizacji pomysłów wakacyjnych. Poza tym reklama w radiu dociera do segmentu rynku, którym jesteśmy szczególnie zainteresowani: internauci. Podczas wolnej chwili w pracy czy surfujac w domu, często mamy włączone radio. Stymulacja dźwiękowa nie tylko nie stanowi przeszkody podczas internetowych poszukiwań, ale jest jednym z czynników decydujących o temacie poszukiwań. Stąd też w naszym spocie zachęcamy do odwiedzenia naszej witryny – twierdzi Martyna Fon, PR Manager Adriatyku.

Autor:kk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas