Badania2005-03-02
0

Rynek badań marketingowych w Polsce

W roku 2004 całkowita wielkość rynku badań marketingowych przekroczyła 414 000 000 PLN. Liderem firma SMG/KRC

Coraz dynamicznie rośnie rynek badań marketingowych - wynika z audytu  OFBOR-u (Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku), która skupia obecnie 20 największych firm na polskim rynku.

Począwszy od audytu za rok 2000 - OFBOR przyjął szacunkową wielkość całego rynku badawczego w poszczególnych latach na poziomie:

w roku 2000 - 306 000 000 PLN,
w roku 2001 - 322 000 000 PLN,
w roku 2002 - 330 000 000 PLN,
w roku 2003 - 389 000 000 PLN.

W roku 2004 całkowita wielkość rynku przekroczyła 414 000 000 PLN. Oznacza to, że obroty firm, które poddały się audytowi OFBOR za rok 2004 wyczerpują około 82% całego rynku.

Biorąc pod uwagę firmy, które poddały audytowi swe wyniki za 2003 rok i jednocześnie za 2004 rok (było to 21 firm) możemy określić przyrost rynku badawczego w Polsce na poziomie 8% - czytamy w analizie OFBOR-U.

LISTA RANKINGOWA ZA 2004 ROK WG AUDYTU OFBOR

Zobacz tabelębieżącym roku audytowi za rok 2004 poddały się 22 agencje badawcze:

1. 4P Research Mix
2. ABM Agencja Badań Marketingowych - założyciel
3. ACNIELSEN Polska
4. AGB Polska - założyciel
5. Agencja Badania Rynku SESTA
6. Agencja Badawczo - Informacyjna PASAD
7. ALMARES Instytut Doradztwa i Badań Rynku - założyciel
8. ARC Rynek i Opinia - założyciel
9. EXPERT - MONITOR
10. Fundacja CBOS
11. GfK POLONIA - założyciel
12. Grupa IPSOS - założyciel
13. Grupa PENTOR - założyciel
14. IMAS INTERNATIONAL
15. INDICATOR - założyciel
16. IQS and QUANT Group - założyciel
17. OPINIA Agencja Badań Rynku
18. PRACOWNIA BADAŃ SPOŁECZNYCH - założyciel
19. SMG/KRC Poland Media - założyciel
20. Synovate
21. TARGET GROUP
22. TNS OBOP - założyciel.

Autor:Marcin Szumichora

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas