Telewizja2011-07-05
15

Rynek kanałów tematycznych: Polsat News goni TVN 24

Zdecydowanym liderem kanałów tematycznych w I półroczu br. pozostała TVN 24. Spośród kanałów z pierwszej dziesiątki największy wzrost zanotował konkurencyjny Polsat News, a najwięcej stracił Cartoon Network. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu kanałów tematycznych stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w I półroczu br. wzrost udziału o 9 proc. do 4,24 proc. Kolejna stacja z tej kategorii - Polsat News - znalazła się na miejscu siódmym z wynikiem 0,67 proc., ale zyskała więcej niż TVN 24, bo aż 39,6 proc., co dało jej awans z 11. lokaty.

Na drugie miejsce z piątego awansował filmowy kanał AXN. Jego udział wzrósł o 23,2 proc. do 0,85 proc. Drugi wśród kanałów filmowych był 13th Street Universal, ale uplasował się on w całym rankingu dopiero na pozycji 11. 

Trzecie miejsce w zestawieniu top 30 stacji tematycznych zajął dziecięcy Disney Channel z wynikiem 0,84 proc., po spadku o 15,2 proc. Rok wcześniej kanał ten zajmował drugą lokatę. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy inne telewizje dziecięce: Mini Mini (miejsce czwarte), Cartoon Network (miejsce piąte po spadku o 19,8 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu) oraz Disney XD (miejsce dziewiąte).

Szóstą lokatę zajął Eurosport (rok wcześniej był siódmy), którego udział spadł o 1 proc. i wyniósł 0,67 proc. Kolejna stacja sportowa w rankingu to Polsat Sport, zajmujący dopiero miejsce 14.

Najpopularniejszym kanałem muzycznym pozostała Viva Polska (miejsce ósme z udziałem 0,62 proc.), a dokumentalnym - Discovery Channel (miejsce 10. z udziałem 0,58 proc.). W pierwszej dziesiątce nie było żadnego kanału lifestylowego - najwyżej z tej kategorii, na 12. lokacie, uplasowała się telewizja TVN Style.

Łącznie wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w I półroczu 2011 roku 17,58 proc. udziału w rynku, podczas gdy rok wcześniej było to 17,13 proc. udziału. 

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, liderem także była TVN 24, której udział w rynku spadł minimalnie - z 2,62 proc. do 2,6 proc. Drugie miejsce utrzymała Viva Polska (1,1 proc., wzrost o 0,09 proc.), a na trzecie miejsce wskoczył AXN (1,05 proc., wzrost o 16,7 proc.), spychając z niego Mini Mini. 

Zobacz tabelę

 

Wśród widzów w wieku 16-49 lat, mieszkających w miastach, zdecydowanym liderem oglądalności również była stacja TVN 24. Drugą pozycję zajął AXN (awans z miejsca trzeciego), a trzecia była Viva Polska (awans z pozycji piątej).

Zobacz tabelę

 


Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w I półroczu 2011 roku także TVN24.

 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas