Reklama2021-01-04
1

Rynek mobilnej reklamy AR w górę dzięki iPhone’owi 12

iPhone 12iPhone 12

Wprowadzenie skanera LiDAR do najnowszej generacji iPhone'ów to przełom dla rynku mobilnej reklamy wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną. Według firmy badawczej ARtillery Intelligence, jego wartość w najbliższych latach wzrośnie kilkukrotnie.

Firma eMarketer, która powołuje się na najnowszy raport ARtillery Intelligence, podkreśla, że iPhone 12 Pro był pierwszym telefonem wyposażonym w skaner LiDAR, który umożliwia korzystanie z bardziej wyrafinowanych rozwiązań AR.

Zastosowana przez Apple technologia sprawia, że rozszerzona rzeczywistość jest bardziej dostępna, zdecydowanie upraszczając i przyspieszając proces pomiaru danego pomieszczenia i umieszczania w nim obiektów. Daje to także o wiele większe możliwości twórcom reklam, co powinno napędzić tempo wzrostu wydatków na mobilną reklamę AR.

ARtillery Intelligence szacuje, że przed premierą serii iPhone 12, globalny przychód z mobilnej reklamy AR wzrósł z ok. 0,5 mld dolarów w 2019 roku do 1,41 mld dolarów w roku 2020. Kolejne lata mają przynieść znaczące przyspieszenie, od 2,41 mld dolarów w 2021 roku do ponad 8 mld dolarów w roku 2024.

Michael Boland, CEO i główny analityk ARtillery Intelligence, podkreśla, że dzięki skanerowi LiDAR doświadczenia z rozszerzoną rzeczywistością są łatwo dostępne dla użytkowników, a to stanowi główny wymóg dotarcia AR bliżej mainstreamu. Porównuje to do przełomu jakim okazały się przednie aparaty w smartfonach i opartego na nich sukcesu social selfie.

Poza reklamami, firma badawcza przewiduje szybki rozwój całego runku mobilnej AR. W 2024 r. jego wartość ma sięgnąć nieco ponad 21 mld dolarów, w porównaniu do niecałych 4 mld dolarów w roku 2019 oraz 6,2 mld dolarów w roku 2020.

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas