Prasa2015-09-14
0

Rynek pism komputerowych: „CD-Action” liderem, tylko „Komputer Świat” ze wzrostem

W I półroczu 2015 roku na pozycji lidera sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się „CD-Action”. Jedyny wzrost w zestawieniu zanotował „Komputer Świat”, zaś najwięcej stracił „Chip”.

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 75 317 egz., czyli o 2,10 proc. mniej niż w I półroczu 2014 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 51 206 egz., po spadku o 18,10 proc.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zwiększył się o 10 proc. do 33 717 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip”, który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się najbardziej w rankingu, bowiem o 24,34 proc. i wyniosła 11 213 egz.

Zobacz tabelę

W czerwcu 2015 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do czerwca 2014 roku zwiększyła się o 0,70 proc. do 66 211 egz. Drugie miejsce zajął „PC Format” (42 831 egz.; w dół o 15 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (31 088 egz.; do góry o 8,03 proc. - był to największy wzrost w rankingu).

Również w tym ujęciu najwięcej stracił będący czwarty w rankingu „Chip” - jego wynik zmalał bowiem o 28,82 proc. do 10 123 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas