Internet2015-12-05
3

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje w Polsce i na świecie, traci Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2015 r. zanotowała wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce, powiększając i tak już znaczącą przewagę nad rywalami.

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 54,13 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 53,62 proc. w październiku.

W tym samym czasie nieznaczny wzrost zanotował także Internet Explorer Microsoftu (z 15,38 proc. do 15,46 proc.), któremu udało się wyprzedzić Firefoksa (spadek z 15,53 proc. do 14,72 proc.).

Poza tym wzrost zanotowała czwarta w rankingu Safari firmy Apple (z 9,13 proc. do 9,37 proc.), a straciła zamykająca pierwszą piątkę zestawienia przeglądarka Opera (z 1,83 proc. do 1,81 proc.).

W Polsce Chrome również zanotował wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w listopadzie br. 53,91 proc. udziału w naszym rynku, wobec 52,22 proc. w październiku. Sporo stracił natomiast drugi Firefox - z 29,01 proc. do 27,7 proc.

W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera (wzrost z 7,78 proc. do 7,82 proc.), która powiększyła przewagę nad Internet Explorerem (spadek z 6,32 proc. do 5,81 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 2,04 proc. do 2,14 proc.).

 

 

Autor:km

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas