Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2019 roku były o 5 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Procter & Gamble.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,74 mln spotów reklamowych, o 4,60 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 16,71 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 17,43 tys. godzin).
##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-czerwiec-2019-polsat-liderem-m-jak-milosc ##
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,32 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 5,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 320,98 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 11,07 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 3,08 proc. do 273,94 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (127,38 mln zł; spadek o 37,90 proc. - największy w top 20), a oczko niżej znalazła się TVP2 (99,30 mln zł; - 37,90 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 52,57 mln zł i wzrostem o 19,05 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 60,55 mln zł - w czerwcu 2019 roku wydała firma Procter & Gamble. Jej wydatki spadły rok do roku o 6,95 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (58,56 mln zł; do góry o 39,11 proc.) i Lidl Polska (53,61 mln zł; + 1,14 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.