Reklama2020-07-06
1

Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu stopniał o 12 proc., liczba spotów spadła o 14 proc. (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 11,53 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,36 mln spotów reklamowych, o 13,60 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 14,46 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 16,71 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,05 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 11,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 303,29 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 5,50 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/w-optymistycznym-scenariuszu-rynek-reklamowy-w-polsce-spadnie-w-tym-roku-o-7-3-proc ##

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 4,47 proc. do 286,19 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (108,64 mln zł; spadek o 14,95 proc.), a czwarta była TVP2 (90,23 mln zł; - 9,13 proc.).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-czerwiec-2020-nowy-panel-tvp1-lider-debata-hitem ##

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazło się TVN24 z wpływami na poziomie 55,15 mln zł i wzrostem o 24,35 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 96 mln zł - w czerwcu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 63,93 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (51,04 mln zł; w dół o 4,87 proc.) i Procter & Gamble (50,81 mln zł; - 16,10 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas