Reklama2018-05-07
0

Polskie stacje pokazały w kwietniu 2,8 mln spotów. Liderami Polsat i Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2018 roku były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,81 mln spotów reklamowych, o 9,01 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,41 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,01 tys. godzin).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-kwiecien-2018-polsat-liderem-hity-seriale-tvp2 ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,71 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,55 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 403,16 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,67 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 11,62 proc. do 368,19 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (129,99 mln zł; wzrost o 8,02 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (115,61 mln zł; + 12,25 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 58,41 mln zł i spadkiem o 19,72 proc. - największym w top 20.

11. miejsce zajął kanał TVP ABC, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 64,75 proc. do 37,81 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 109,52 mln zł - w kwietniu 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 15,02 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (59,61 mln zł; do góry o 11,71 proc.) i Lidl (54,99 mln zł; + 24,58 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas