Reklama2019-05-13
0

Reklama telewizyjna w kwietniu warta 2,87 mld zł. Wyemitowano 2,99 mln spotów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2019 roku były o 6 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,99 mln spotów reklamowych, o 6,39 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,06 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 17,41 tys. godzin).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-kwiecien-2019-polsat-liderem-tvn-w-dol ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,87 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,82 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 455,70 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 6,16 proc. do 345,53 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (157,55 mln zł; wzrost o 21,23 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (132,32 mln zł; + 14,57 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 69,93 mln zł i wzrostem o 37,12 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 79,18 mln zł - w kwietniu 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 27,70 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (72,55 mln zł; do góry o 63,62 proc.) i Lidl Polska (65,67 mln zł; + 19,44 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas