Reklama2018-06-11
0

2,8 mld zł na reklamę telewizyjna w maju. Polsat i Aflofarm liderami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2018 roku były o 7 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3 mln spotów reklamowych, o 10,07 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,23 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,37 tys. godzin).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-maj-2018-polsat-liderem-hity-seriale-tvp2 ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,80 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 6,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 390,93 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,72 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 3,14 proc. do 333,47 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (133,38 mln zł; wzrost o 0,69 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (125,73 mln zł; + 14,54 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 59,07 mln zł i spadkiem o 28,13 proc. - największym w top 20.

17. miejsce zajął kanał Nick Jr, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 224,34 proc. do 35,32 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 97,33 mln zł - w maju 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 24,99 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (74,20 mln zł; w dół o 0,71 proc.) i Lidl (67,97 mln zł; + 55,38 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas