Reklama2018-03-07
1

2,6 mln spotów reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych w lutym

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2018 roku były o 7 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,62 mln spotów reklamowych, o 12,26 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 16,15 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 14,63 tys. godzin) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,92 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,24 proc.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 287,90 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,55 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,65 proc. do 218,17 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (111,97 mln zł; wzrost o 32,69 proc.), która wyprzedziła TVP1 (111,76 mln zł; + 26,85 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 (po awansie z 6. lokaty) z wpływami na poziomie 41,61 mln zł i wzrostem o 4,85 proc.

14. miejsce zajął Nickelodeon, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 114,75 proc. do 28,25 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła Stopklatka TV, której wpływy zmniejszyły się o 37,81 proc. do 28,25 mln zł (stacja ta w zestawieniu była 11.).

Najwięcej na reklamę w telewizji - 122,09 mln zł - w lutym 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 29,42 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (63,82 mln zł; w dół o 5,28 proc.) i Natur Produkt Pharma (54,61 mln zł; + 150,75 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas