Reklama2006-10-18
0

Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł o 10 proc.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła po trzech kwartałach 2006 roku 380.239.939,00 zł.

Suma ta była wyższa o ponad 10 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2005. W stosunku do trzech kwartałów roku 2004 wzrost ten wyniósł blisko 37 procent - podała Izba Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Trzeci kwartał 2006 roku zamknął się kwotą sprzedaży w wysokości 120.613.585,00 zł, która jest zbieżna z wielkością sprzedaży po trzech kwartałach 2005 roku (spadek sprzedaży o niecałe pół procenta). W stosunku do trzeciego kwartału roku 2004 wzrost w tym samym okresie 2006 roku wyniósł blisko 30 procent.

Poniższa tabela obrazuje rozwój sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w okresie po trzech kwartałach w latach 2003 – 2006:

 Zobacz tabelękomunikacja i przekaz informacji). Tym niemniej oceniając dynamikę wzrostu branży reklamy zewnętrznej należy przyjąć jej dalszy pozytywny rozwój. Niezależnie od wydatków na promocję polityków i ich programów. Podtrzymuję swój szacunek z początku tego roku, że w roku 2006 osiągniemy wzrost rzędu 12 procent w stosunku do roku 2005 - dodał Lech Kaczoń.

Zestawienie obejmuje firmy „pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas