Technologie2017-08-04
0

Rynek tabletów w II kw. w dół, Apple przed Samsungiem

W II kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 37,9 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2017 r. zmalała o 3,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (39,3 mln).

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 14,7 proc., z 10 mln do 11,4 mln sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 25,4 proc. do 30,1 proc.

Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował minimalny spadek sprzedaży swoich tabletów (o 0,8 proc.; 6 mln sztuk), ale jednocześnie minimalny wzrost rynkowego udziału - z 15,4 proc. do 15,8 proc.

W ujęciu wzrostowym, najlepsze wyniki w Top 5 zanotowały kolejne w rankingu firmy Huawei i Amazon.com, które zwiększyły sprzedaż swoich tabletów odpowiednio o 47,1 proc. i 51,7 proc. Z kolei zamykająca zestawienie firma Lenovo zakończyła II kwartał z blisko 15-proc. spadkiem.

 

Zobacz tabelę

Autor:km

Więcej informacji:sprzedaż tabletów, tablet

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas