Technologie2019-08-09
0

Rynek tabletów z 5-proc. spadkiem w II kw. Apple przed Samsungiem

W II kwartale 2019 r. na całym świecie sprzedano 32,2 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2019 r. zmalała o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 (33,9 mln).

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym o 6,1 proc., z 11,6 miliona do 12,3 miliona sztuk, zwiększyło swój udział w rynku o 4 pkt. proc., z 34,1 proc. do 38,1 proc.

Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów o 3,1 proc., do 4,9 miliona sztuk, ale jednocześnie minimalny wzrost rynkowego udziału - z 14,9 proc. do 15,2 proc.

Trzecie miejsce udało się utrzymać firmie Huawei, która biorąc pod uwagę restrykcje ze strony USA może być zadowolona ze sprzedaży na poziomie 3,3 miliona sztuk (-6,5 proc. r/r) i 10,3 proc. udziału w rynku (-0,2 pkt. proc.).

W TOP 5 wyróżnił się będący na czwartej pozycji Amazon.com, który zanotował wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym aż o 46,3 proc., z 1,6 miliona do 2,4 miliona tabletów, co przełożyło się na 7,4 proc. rynkowego udziału (+2,6 pkt. proc. r/r).

Czołową piątkę zamyka firma Lenovo, która utrzymała poziom sprzedaży i udziału w rynku na mniej więcej tym samym poziomie co przed rokiem.

Zobacz tabelę

 

 

Autor:km

Więcej informacji:tablet, rynek tabletów

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas