W I kwartale br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”, a wśród tygodników opinii - „Polityka”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I kwartale 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 082 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 11,48 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 283 egz., o 16,19 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 1,11 proc. do 2 819 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 21,53 proc. do 328 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.
W I kwartale 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 12,35 proc. i wyniósł 724 egz.
Prasa | „Gazeta Wyborcza” najwięcej straciła w I kwartale 2016, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie |