Prasa2016-12-30
3

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań (raport)

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w październiku br. miała „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.

W październiku 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 174 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 12,93 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 618 egz., o 10,72 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 0,54 proc. do 2 966 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która awansowała z ósmej na siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 88,74 proc. i wyniósł 285 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 8,67 proc. do 1 949 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.

Tylko jeden dziennik w październiku br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 9,55 proc. i wyniósł 644 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w październiku 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), który przed rokiem był 7. Jego wynik wyniósł 939 egz., po wzroście o 289,63 proc.

Na drugie miejsce spadło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 878 egz., po wzroście o 2,33 proc.

Podium, po awansie z czwartej pozycji, uzupełnia „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 132,49 proc. do 823 egz.

Z 19. na 7. lokatę awansował „Dziennik Polski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 326 egz., po wzroście o 328,95 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej straciła tutaj „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa) - było to 50 proc. do 15 egz. Tytuł ten był 22. - ostatni.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas