Prasa2016-09-03
4

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za I półrocze 2016)

W I półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I półroczu 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 056 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 13,82 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 443 egz., o 15,01 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 5,53 proc. do 2 920 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 12,97 proc. do 1 972 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Znalazła się ona oczko niżej.

W I półroczu 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 11,89 proc. i wyniósł 704 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I półroczu 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 161 egz., po wzroście o 34,84 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 500 egz., po wzroście o 25 proc.

Na podium (po awansie z 14. lokaty) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 238,35 proc. do 450 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,92 proc. i ostatecznie wyniósł 76 egz.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski / pp

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas