Prasa2016-04-16
0

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)

W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lutym 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 124 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 8,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 272 egz., o 15,47 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 1,76 proc. do 2 737 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 25,69 proc. do 321 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.

W lutym 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 12,79 proc. i wyniósł 716 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lutym 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 057 egz., po wzroście o 8,63 proc. W lutym 2015 roku tytuł ten był drugi.

Na drugie miejsce spadł „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 706 egz., po spadku o 37,74 proc. - największym w zestawieniu.

Na podium (po awansie z 18. lokaty) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 1 095 proc. do 442 egz.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas