Prasa2015-07-01
1

„Rzeczpospolita” i „Głos - Dziennik Pomorza” nowymi liderami sprzedaży e-wydań

W kwietniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos - Dziennik Pomorza”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w kwietniu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 448 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 29,50 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W kwietniu 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 155 egz., jednak o 0,64 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 15,66 proc. do 2 792 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 55,38 proc. do 307 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum).

W kwietniu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 22,62 proc. i wyniósł 787 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w kwietniu 2015 roku należała do „Głosu - Dziennika Pomorza” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 910 egz., po wzroście o 1 066,67 proc. W kwietniu 2014 roku tytuł ten był dziewiąty.

Z osiemnastego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 868 egz., po największy wzroście w zestawieniu, wynoszącym 2 452,94 proc.
Trzecią lokatę zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 155,07 proc. do 579 egz.

Największy spadek odnotował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca pierwszego na piętnaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 51,59 proc. i ostatecznie wyniósł 137 egz.

Zobacz tabelę

 


E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas