Internet2023-08-17
5

„Rzeczpospolita” najczęściej cytowana. Wirtualnemedia.pl w pierwszej piętnastce mediów w Polsce

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Dziennik „Rzeczpospolita” zajął pierwszą pozycję rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się także TVN24 i Wirtualna Polska. Wirtualnemedia.pl kolejny raz zakwalifikowały się do rankingu TOP15.

W czerwcu na informacje „Rzeczpospolitej” inne media powoływały się 3 tys. razy. Szczególnie często cytowano opublikowany na łamach gazety wywiad Jacka Nizinkiewicza z Lechem Wałęsą. Tytuł awansował o dwie pozycje względem majowego rankingu.

Na informacje TVN24 inne redakcje powoływały się prawie 2,9 tys. razy (tam Maciej Knapik jako pierwszy informował o analizie Najwyższej Izby Kontroli dotyczącej programu „willa plus”), a na Wirtualnej Polski – 2,8 tys. (Bianka Mikołajewska pisała o przychodach ze spółek Skarbu Państwa osób związanych z władzą), dzięki czemu portal awansował o cztery miejsca.

Do rankingu ogólnego TOP15 kolejny raz zakwalifikowały się Wirtualnemedia.pl z wynikiem 675 cytowań. Zajęliśmy 15. pozycję.

„Rzeczpospolita” liderem prasy

„Rzeczpospolita” rzecz jasna pozostaje liderem segmentu tytułów prasowych rankingu IMM. Na kolejnej pozycji znalazła się „Gazeta Wyborcza” z 2,3 tys. wzmianek. Podium zamyka „Super Express”, w czerwcu cytowany 1,4 tys. razy.

Najczęściej cytowanym czasopismem wśród tygodników i dwutygodników w czerwcu był „Wprost” (481 powołań), na kolejnych miejscach znalazły się „Viva!” (298) i „Do Rzeczy” (287).

Wśród miesięczników i dwumiesięczników prym wiódł „Forbes” (244 wzmianki), za którym uplasowały się „Perspektywy” (187) i „Twój Styl” (137).

Wirtualnemedia.pl na czwartym miejscu mediów internetowych

Wirtualna Polska powróciła na pierwsze miejsce rankingu portali internetowych IMM. Miejsca na podium zajęły jeszcze Interia.pl (awans o jedną pozycję z 1,8 tys. wzmianek) i Onet.pl (1,7 tys.). Wirtualnemedia.pl kolejny miesiąc zajmują czwarte miejsce tego zestawienia.

Najczęściej cytowanym medium o tematyce zdrowotnej był Medonet (141 wzmianek). Kolejne pozycje zajęły Rynek Zdrowia (133) i Puls Medycyny (104).

Najczęściej cytowanymi internetowymi mediami ekonomicznymi i biznesowymi były Money.pl (494 wzmianki), Businessinsider.com.pl (321) i Bankier.pl (176).

Wśród tytułów prasowych z segmentu ekonomicznego i biznesowego za „Rzeczpospolitą” znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” (591 wzmianek) i „Forbes”.

Jeśli chodzi o stacje telewizyjne, w czerwcu media najchętniej powoływały się na doniesienia TVN24, TVP Info (1,9 tys. wzmianek) i Polsat News (prawie 1,9 tys.).

Wśród stacji radiowych na pierwszym miejscu znalazł się zwycięzca rankingu ogólnego z maja RMF FM (2,5 tys. cytowań), a za nim Radio Zet (2,3 tys.) i Program III Polskiego Radia (410), w którym wiceminister Jacek Sasin poinformował o swojej rezygnacji ze stanowiska.

Najczęściej cytowanym medium regionalnym była „Gazeta Wrocławska” (97 cytowań), która informowała o wiceprezydencie Wrocławia Sebastianie Lorencu proszącym Niemców o wiarę w polską demokrację. Kolejne pozycję zajęły „Gazeta Krakowska” (77) i Radio Kielce (76).

Agora na czele wydawnictw

Najbardziej opiniotwórczym wydawnictwem w Polsce w czerwcu była Agora (awans o jedną pozycję). Jej brane pod uwagę w badaniu redakcje („Gazeta Wyborcza”, Radio Zet, TOK FM, Radio Plus, Gazeta.pl, Plotek.pl i Sport.pl) były łącznie cytowane 6,25 tys. razy.

Dalej znalazł się Ringier Axel Springer Polska. Na informacje badanych tytułów wydawcy (Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” inne redakcje powoływały się 4,85 tys. razy.

Podium zamyka Cyfrowy Polsat (4,55 tys.) reprezentowany przez Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik i TV4.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 303 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1–30 czerwca 2023 roku.

Autor:jsx

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas