Prasa2015-03-27
2

„Rzeczpospolita” nowym liderem sprzedaży e-wydań, wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”

W styczniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Echa Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w styczniu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 120 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący aż 36,92 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W styczniu 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 8 738 egz., czyli o 2,52 proc. mniejszym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 7,16 proc. do 2 710 egz.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 65,45 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 987 egz. (dziennik ten awansował z miejsca piątego). Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 39,70 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

W styczniu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 21,03 proc. i wyniósł 860 egz.

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie dane dzienników regionalnych i lokalnych

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas