Prasa2015-07-18
2

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Dane sprzedaży e-wydań dzienników

W maju br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w maju 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 482 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 30,52 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W maju 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 389 egz., jednak o 2,93 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 23,36 proc. do 2 783 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 58,36 proc. do 279 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.

W maju 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 14,83 proc. i wyniósł 781 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2015 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 666 egz., po wzroście o 27,83 proc.

Z piętnastego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 590 egz., po największy wzroście w zestawieniu, wynoszącym 935,09 proc.

Trzecią lokatę (po awansie z jedenastego) zajął „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 426,32 proc. do 400 egz.

Największy spadek odnotował „Kurier Szczeciński” (Kurier Szczeciński), który w rankingu spadł z miejsca dziewiątego na dwudzieste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 49,11 proc. i ostatecznie wyniósł 57 egz.

Zobacz tabelę

 


E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas