Prasa2015-05-30
3

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną” w sprzedaży e-wydań (dane z I kwartału)

W I kwartale br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Echa Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I kwartale 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 941 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący aż 32,51 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W I kwartale 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 8 884 egz., czyli o 2,77 proc. mniejszym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 13,01 proc. do 2 788 egz.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 55,01 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 871 egz. (dziennik ten awansował z miejsca piątego). Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 38,14 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

W I kwartale 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku zmalał o 18,63 proc. i wyniósł 834 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I kwartale br. należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 975 egz., po największym wzroście w rankingu wynoszącym 3 382,14 proc. W I kwartale ub.r. tytuł ten był 19.

Drugie miejsce zajął „Głos - Dziennik Pomorza” (Polskapresse), który rok wcześniej był dziesiąty. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 542 egz., po wzroście o 586,08 proc.

Z dziewiątej na trzecią lokatę awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 388,76 proc. do 435 egz.

Największy spadek odnotował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca pierwszego na 6. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 63,99 proc. i ostatecznie wyniósł 296 egz.

Zobacz tabelę

 


E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas