Prasa2015-11-09
0

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Gazetę Prawną”. Dane sprzedaży e-wydań dzienników po trzech kwartałach

W okresie styczeń-wrzesień 2015 najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w okresie od stycznia do września 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 668 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 31,73 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W I-III kwartale 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 237 egz., czyli o 2,19 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 16,06 proc. do 2 753 egz.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tylko-parkiet-i-rzeczpospolita-na-plusie-przeglad-sportowy-z-najwiekszym-spadkiem-w-trzech-kwartalach ##

Drugi największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 27,99 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się dwa oczka niżej z wynikiem 1 852 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 38,97 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która spadła z miejsca szóstego na siódme. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu obniżyła się bowiem o 45,52 proc. do 292 egz.

W I-III kwartale 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku zmalał o 17,27 proc. i wyniósł 781 egz.

 

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I-III kwartale br. należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 687 egz., po wzroście o 311,38 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wszystkie-dzienniki-regionalne-ze-spadkami-sprzedazy-w-trzech-kwartalach-najwiecej-stracil-kurier-poranny ##

Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był liderem. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 461 egz., po spadku o 20,65 proc.

Z jedenastej na trzecią lokatę awansował „Głos - Dziennik Pomorza” (Polskapresse). Jego średni wynik e-wydań zwiększył się o 246,51 proc. do 447 egz.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas