Badania2021-03-24
1

GfK: Samsung największym sprzedawcą smartfonów w Polsce. 31,7 proc. udziałów w rynku

Koncern Samsung poinformował, że w 2020 roku osiągnął 31,7 proc. udziałów w polskim rynku smartfonów i był największym sprzedawcą tych urządzeń w naszym kraju. Firma powołuje się na dane GfK, według których w 2020 r. sprzedaż smartfonów w Polsce wzrosła do 9,5 mln sztuk.

Niedawno firma analityczna IDC opublikowała dane, według których w 2020 r. w Polsce sprzedano 8,53 mln smartfonów, o 8,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Liderem sprzedaży pod względem ilościowym był Xiaomi z rynkowym udziałem 30,8 proc., największe przychody zanotował Apple. Dotkliwe spadki sprzedaży zanotowały natomiast Samsung i Huawei.

Czytaj także: Apple największym producentem smartfonów na świecie. Najszybciej zyskuje Xiaomi - Huawei wypada z TOP5

Samsung: jesteśmy liderem

Teraz nieco inny obraz polskiego rynku smartfonów naszkicował w kilku wpisach na Twitterze koncern Samsung. Firma poinformowała, powołując się na dane pochodzące z badania GfK Sales Tracking, że w 2020 r. była liderem sprzedaży smartfonów w naszym kraju osiągając udział w rynku na poziomie 31,7 proc.

W kolejnym wpisie Samsung podał, że zgodnie z danymi GfK w lutym 2021 r. w ujęciu wartościowym udział rynkowy tego producenta w Polsce osiągnął poziom 39,3 proc., zaś w ujęciu ilościowym – 34 proc.

Koncern poinformował także, że według GfK w 2020 r. sprzedaż smartfonów wyniosła w Polsce 9,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 1 proc. rok do roku.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciele GfK przyznali, że nie mogą ujawnić pełnych danych na które powołuje się Samsung ze względu na charakter badań i politykę firmy. Nie wiadomo zatem jak wygląda pełna lista największych sprzedawców smartfonów w Polsce w 2020 r. według GfK.

Czytaj także: W 2020 roku rynek smartfonów chudszy o 12,5 procent. Samsung liderem sprzedaży

Powstaje pytanie o znaczące różnice w danych GfK a informacjami podawanymi np. przez IDC. Rozbieżności mają wynikać z faktu, że dane GfK dotyczą liczby smartfonów, które rzeczywiście zostały zakupione przez użytkowników, podczas gdy inne firmy analityczne opierają się na liczbie urządzeń dostarczonych przez producentów do dystrybutorów.

Autor:ps

Więcej informacji:Samsung, GfK, smartfony, IDC, sprzedaż, Polska

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas