Reklama2020-07-30
3

Santander Bank Polska zmniejszył wydatki marketingowe o 56 proc., a Bank Millennium o 20 proc.

Marcin Dorociński w reklamie Santander Bank PolskaMarcin Dorociński w reklamie Santander Bank Polska

W drugim kwartale br. nakłady marketingowe grupy kapitałowej Santander Bank Polska zmalały rok do roku o 56,2 proc. do 18,61 mln zł, a grupy Bank Millennium - o 20,4 proc. do 15,99 mln zł. Z kolei w całym zeszłym półroczu nakłady marketingowe mBanku spadły o 13,1 proc.

W sprawozdaniu Santander Bank Polska zaznaczono, że koszty marketingowe zmniejszono tak znacząco, ponieważ w pierwszej połowie ub.r. prowadzono dużo więcej aktywności wizerunkowych, po tym jak jesienią 2018 roku bank zmienił nazwę z BZ WBK.

W całym zeszłym półroczu grupa Santander Bank Polska przeznaczyła na marketing i reprezentację 44,11 mln zł, po spadku o 43,3 proc. z 77,84 mln zł rok wcześniej.

Łączne koszty działania banku w drugim kwartale zmalały rok do roku o 9,6 proc. do 320,95 mln zł, a w całym półroczu zwiększyły się o 0,9 proc. do 894,97 mln zł.

Pod koniec marca Santander Bank Polska ogłosił, że jego nowym ambasadorem reklamowym został aktor Marcin Dorociński. W pierwszej kampanii zachęcano do wsparcia zbiórki na walkę z koronawirusem, natomiast na początku lipca ruszyła kampania produktowa, w której Dorociński wciela się w różne role i rapuje.

Za obsługę marketingową Santander Bank Polska odpowiadają agencje FCB Bridge2Fun i Red8 Advertising oraz dom mediowy Starcom.

W zeszłym półroczu grupa Santander Bank Polska zanotowała spadek wyniku odsetkowego z 3,23 do 3,09 mld zł, wyniku z opłat i prowizji z 1,04 do 1,03 mld zł oraz zysku netto z 1,09 mld zł do 580 mln zł.

Bank Millennium zmniejszył budżet marketingowy o 20 proc.

Wydatki grupy kapitałowej Bank Millennium na reklamę, promocję i reprezentację w drugim kwartale br. wyniosły 15,99 mln zł, co wobec 20,09 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 20,4 proc. Natomiast w całym półroczu zwiększyły się o 11,9 proc. do 30,09 mln zł, ponieważ w pierwszym kwartale ub.r. bank przeznaczył na nie jedynie 6,79 mln zł.

Łączne koszty administracyjne grupy Bank Millennium zwiększyły się w zeszłym półroczu o 19,4 proc. do 815,81 mln zł, co jest związane z finalizacją jesienią ub.r. kupna eurobanku. Bank Millennium w lutym zapowiadał, że w pierwszym kwartale zwolni 260 pracowników, a w całym br. zamknie 60 placówek. W zeszłym tygodniu, prezentując wyniki za pierwsze półrocze, kierownictwo banku poinformowało, że zamkniętych zostanie minimum 110 oddziałów

Bohaterem reklam Banku Millennium od kilku lat jest youtuber Radosław Kotarski. Wiosną br. przygotował samodzielnie, z powody obostrzeń związanych z epidemią, reklamy, w których zachęcał do korzystania z usług internetowych banku, m.in. aplikacji mobilnej i opcji zakładania konta z użyciem selfie. Natomiast w spocie z czerwca pokazywał, jak ludzie relaksują się w parku po okresie izolacji społecznej.

Obsługą marketingową banku zajmują się agencje  Change Serviceplan i LiquidThread oraz dom mediowy Starcom.

W pierwszej połowie br. w ujęciu skonsolidowanym wynik odsetkowy Banku Millennium wzrósł z 1,06 do 1,3 mld zł, wynik z opłat i prowizji - z 338,2 do 373,5 mln zł, a zysk netto zmalał z 333,6 do 71,7 mln zł.

Budżet marketingowy mBanku 13 proc. w dół

Nakłady marketingowe grupy kapitałowej mBank w minionym półroczu wyniosły 60,8 mln zł, co wobec 69,9 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 13,1 proc.

Bank od dłuższego okresu realizuje kampanie z serii „Bądź bogatszy”, nowe reklamy z tego cyklu pojawiły się w drugiej połowie czerwca. Za obsługę reklamową odpowiadają agencja BBDO Warszawa i dom mediowy Mindshare Polska.

Przychody grupy mBank z odsetek wzrosły rok do roku z 2,46 do 2,55 mld zł, z prowizji i opłat - z 953,1 mln zł do 1,08 mld zł, natomiast wynik operacyjny zmalał z 968,1 do 632,6 mln zł, a zysk netto - z 535,6 do 177,9 mln zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas