Biznes2018-05-17
75

Koniec marki Saturn, jej sklepy zmienią się w MediaMarkt

MediaMarktSaturn Polska zdecydował, że sieć sklepów Saturn zostanie przemianowana na MediaMarkt. - MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn - uzasadnia prezes firmy.

Spółka podkreśla, że decyzja o rezygnacji z marki Saturn została podjęta na podstawie wnikliwej analizy sytuacji na polskim rynku. Zintegrowanie działalności pod marką MediaMarkt ma ułatwić klientom dostęp do obsługi posprzedażowej. Z kolei firmie ułatwi to zarządzanie aktywnościami operacyjnymi w Polsce oraz zapewni wzrost wydajności i skuteczności dotarcia do konsumentów

Obecnie w Polsce funkcjonują 22 sklepy Saturn oraz serwis Saturn.pl, natomiast sieć MediaMarkt obejmuje 63 placówki handlowe i sklep internetowy Mediamarkt.pl. Obie sieci oferują sprzęt RTV, AGD i komputerowy. Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. Mediamarkt.pl zanotował 3,49 mln realnych użytkowników i 32,18 mln odsłon, a Saturn.pl - 1,75 mln użytkowników i 15,66 mln odsłon.

- Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków - tłumaczy Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Rebranding zacznie się w maju i potrwa do końca września br. W ramach tego procesu wszystkie sklepy Saturn stopniowo zmienią barwy na MediaMarkt. Ponadto MediaMarkt przejmie wszelkie zobowiązania wobec klientów sieci Saturn.

Przez ostatnie półtora roku w reklamach sklepów Saturn występowali dwaj sprzedawcy: WojTech (odgrywał go dziennikarz Wojciech Mann) i Ireneusz. Za przygotowanie i realizację tej akcji odpowiadały firmy marketingowe K2, Universal McCann, Golden Submarine, Redblue i TBWA PR. Hasło główne marki to „Technologia tak ma!”.

 

Z kolei jesienią ub.r. zaczął się cykl kampanii reklamowych sklepów Media Markt z udziałem tytułowych bohaterów komiksów „Tytus, Romek i A’Tomek”. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy Heart&Brain, Ideal, Platige, Universal McCann i Roots PR.

 

Właścicielem sieci MediaMarkt i Saturn jest niemiecka spółka Ceconomy, która wydzieliła się z koncernu Metro AG.

Autor:tw

Więcej informacji:Saturn, MediaMarkt

KOMENTARZE(75)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas