Zaczęła się tegoroczna edycja kampanii społecznej „Rak. To się leczy!” organizowanej przez Polską Koalicję Pacjentów Onkologicznych. Akcja jest oparta na rysunkach autorstwa Henryka Sawki oraz głosach Zbigniewa Zamachowskiego i Bronisława Cieślaka.
Kampania „Rak. To się leczy!” promuje profilaktykę nowotworową, ale nie strasząc chorobą, tylko pokazując pozytywne przykłady walki z nią. Startująca właśnie druga edycja promuje cztery najważniejsze zasady walki z rakiem: nie pal, odżywiaj się prawidłowo (unikaj otyłości), bądź aktywny fizycznie, unikaj mocnego opalania.
Akcja jest oparta na rysunkach Henryka Sawki, którym bohaterom w spotach głosów użyczają Zbigniew Zamachowski i Bronisław Cieślak. Ponadto przygotowano bezpłatny poradnik „Wiedzieć, znaczy działać!”.
Przypomnijmy, że w zeszłorocznej odsłonie kampanii wzięli udział Jerzy Stuhr, Cezary Pazura, Jarosław Boberek i Stanisław Mikulski, przypominając swoje słynne sceny z filmów (przeczytaj więcej i zobacz spoty).
Tegoroczna kampania obejmie spoty telewizyjne i kinowe, działania w internecie, eventy i aktywności PR. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy CAE Agency, Fama PR, F2F Evolution i Musicart. Partnerem strategicznym kampanii jest ING Życie.