17 lutego na platformę Netflix trafi serial Telewizji Polskiej pt. „Artyści”. To już kolejna produkcja publicznego nadawcy, którą można oglądać na najpopularniejszym serwisie streamingowym.
„Artyści” to 8-odcinkowy serial z 2016 roku, w reżyserii Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego. Opowieść koncentruje się na reżyserze Marcinie Koniecznym, który trafia z prowincji do Warszawy, gdzie zostaje dyrektorem dużego teatru. Ma ambitne plany, lecz te są najczęściej torpedowane przez zespół, albo braki w kasie.
Serial początkowo (wrzesień-październik 2016) nadawany była antenie TVP2, z czasem trafił na platformę TVP VOD.
W obsadzie znaleźli się m.in. Tomasz Karola, Edward Linde-Lubaszenko, Jerzy Trela, Dorota Segda, Krzysztof Dracz i Anna Ilczuk. Jesienią 2016 r. oglądało go średnio 344 tys. osób.
Reżyserem serialu jest Monika Strzępka.
Premiera serialu „Artyści” na platformie Netflix nastąpi już 17 lutego.
Produkcje TVP w ofercie Netfliksa
To kolejna już z produkcji TVP, którą będzie można oglądać na Netflixie. Można tam już (od lipca 2020) znaleźć m.in. superprodukcję Telewizji Polskiej – Zenek” o fenomenie Zenona Martyniuka (w Nowy Rok film wyemitowany tez był w TVP1).
W październiku ub. roku pojawiło się „Sanatorium miłości”, wcześniej – 11 sezonów serialu „O mnie się nie martw” i „Wojenne dziewczyny”. Natomiast w połowie grudnia ub. roku na Netflix trafiło „Ranczo”, a dużą popularnością wśród użytkowników Netfliksa wzbudziły też serie „Służby specjalne” i „Prokurator”.
Czytaj także: Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching
Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.
Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.
W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.