Piąty sezon „Blondynki” ogląda średnio 3,16 mln osób, czyli mniej więcej tyle samo ile śledziło czwartą edycję, nadawaną rok temu. Serial daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja jest trzecia.
Produkcja nadawana jest od 4 grudnia 2016 roku w niedziele o godz. 20.25. Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność piątej serii „Blondynki” wyniosła 3,16 mln widzów. Przełożyło się to na 18,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,20 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością do tej pory cieszył się drugi odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 3,22 mln osób.
Zobacz tabelęDla porównania, czwartą edycję serialu, emitowaną w grudniu ub.r., po trzech odcinkach oglądało średnio 3,18 mln widzów, co przełożyło się na 18,40 proc. udziału w 4+ oraz 9,92 proc. w 16-49. Oznacza to że produkcja minimalnie straciła widzów, ale wzrósł jej udział w grupie komercyjnej.
Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Ranczo 10” śledziło 5,30 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 30,90 proc. i 22,18 proc.
TVP1 w paśmie emisji serialu jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN, który w tym czasie pokazuje filmy fabularne (raz wyemitowany został ostatni odcinek „MasterChefa”), a jego udział kształtuje się na poziomie 12,95 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat (Miss Polski 2016 i kabarety; 12,25 proc.) i TVP2 (mecz piłki ręcznej, koncert galowy Festiwalu im. Jacka Kaczmarskiego i film; 4,85 proc).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 liderem jest TVN, a dalej plasują się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Zobacz tabelęUdział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,01 proc.