Internet2024-01-19
2

Serial „Forst” na podstawie prozy Remigiusza Mroza nowym hitem Netfliksa

„Forst”, Netflix„Forst”, Netflix

Zaledwie tydzień po premierze serial „Forst” inspirowany twórczością Remigiusza Mroza z Borysem Szycem w roli głównej trafił na listę Top 10 nieanglojęzycznych seriali Netfliksa. Wiadomo, że cieszył się popularnością nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, Ukrainie, Słowacji i na Węgrzech.

Detektywa Wiktora Forsta (w tej roli Borys Szyc) poznajemy w Zakopanem, gdy przyjeżdża na miejsce zbrodni i wraz z innymi policjantami próbuje zrozumieć, dlaczego ktoś miałby popełnić samobójstwo, wieszając się na Giewoncie. Na miejscu pojawia się też dociekliwa dziennikarka Olga Szrebska (Zuzanna Saporznikow), z którą Forst będzie prowadził swoje prywatne śledztwo gdy oficjalne metody okażą się niewystarczające.

Ten punkt wyjścia do opowieści kryminalnej o milczącym detektywie okazał się atrakcyjny nie tylko dla polskich widzów znających twórczość Remigiusza Mroza. Okazuje się bowiem, że serial już w pierwszym tygodniu po premierze oglądali także subskrybenci Netfliksa w Argentynie, Belgii, Kanadzie, a także w Chorwacji, Niemczech, Islandii, a nawet w Libanie, Luksemburgu, Maroko, Portugalii, Szwajcarii oraz Wenezueli. Widzowie amerykańscy również oglądali serial w reżyserii Daniela Jaroszka.

Można się zastanawiać, czy „Forst” trafił na kolejną falę popularności seriali kryminalnych, czy też jest dobrze opowiedzianą historią lokalną, która równocześnie jest na tyle uniwersalna, że zyskuje zainteresowanie widzów na całym świecie. Tego Netflix zawsze oczekiwał od swoich seriali i wygląda na to, że „Forst” te oczekiwania spełnił.

Serial po trzech dniach od premiery odnotował 4,8 mln wyświetleń i trafił na listy Top 10 w 54 krajach (w tym do Top 3 w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).

Naszą recenzję serialu „Forst” znajdziecie tutaj.

Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów 

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie br. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.

W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.

Autor:MM

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas