Kultura2023-04-18
4

Producent „Klanu” podwoił zysk. Negocjuje kolejną umowę z TVP

4000. odcinek „KIanu”; fot. TVP4000. odcinek „KIanu”; fot. TVP

Spółka Triplan produkująca telenowelę „Klan” w ub.r. przy spadku przychodów o 8,4 proc. zwiększyła zysk netto z 263,4 do 590,2 tys. zł. Ma go wypłacić swoim udziałowcom: Pawłowi Karpińskiemu i Wojciechowi Niżyńskiemu. Rozmawia z Telewizją Polską o umowie na kolejne dwa lata realizacji serialu.

Przychody spółki Triplan zmalały w ub.r. o 8,4 proc. z 25,49 do 23,34 mln zł. Firmie udało się poprawić rentowność, ponieważ ograniczyła koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów o 10,7 proc. - z 24,61 do 21,97 mln zł.

W sprawozdaniu Triplan wyliczył, że przy produkcji „Klanu” współpracuje, w ramach umów o dzieło i zleceń, z aktorami, statystami, reżyserami, operatorami, scenografami i kompozytorami, a także specjalistycznymi firmami świadczącymi usługi filmowe.

Spółka poniosła też w ub.r. 605,3 tys. zł kosztów ogólnego zarządu i 20,8 tys. zł kosztów finansowych, wobec odpowiednio 547,3 ty. zł i 14 zł rok wcześniej.

Właściciele Triplanu Paweł Karpiński i Wojciech Niżyński odpowiadają za realizację „Klanu” od początku jego emisji w 1997 roku. Niżyński od startu zajmował się produkcją, napisał też scenariusz do kilkuset odcinków, natomiast Karpiński oprócz funkcji producenta był reżyserem pierwszych 4,1 tys. odcinków.

Według danych Nielsen Audience Measurement od 5 września ub.r. do 27 stycznia premierowe odcinki „Klanu” oglądało średnio 983,5 tys. osób, wobec 1,12 mln rok wcześniej.

Negocjacje ws. produkcji „Klanu” do 2025 r.

Zysk sprzedażowy Triplanu w ub.r. wzrósł z 339,7 do 763,9 tys. zł, a zysk netto - z 263,3 do 590,2 tys. zł. Paweł Karpiński i Wojciech Niżyński, mający po połowie udziałów spółki, postanowili, że dostaną cały jej zeszłoroczny zysk netto jako dywidendę.

Obecna umowa firmy z Telewizją Polską obowiązuje do końca czerwca br. Trwają negocjacje w sprawie nowej umowy, na kolejne dwa lata.

Triplan zaznaczył, że „stara się też pozyskać nowe scenariusze filmowe oraz seriale, które mogłaby proponować w rozmowach z nadawcami, zarówno publicznymi jak i komercyjnymi, w zakresie pozyskiwania nowych produkcji”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas