Telewizja 2016-12-22
14

Serial „Komisja morderstw” śledziło 840 tys. widzów. TVP1 przegrała z konkurencją

Kadr z serialu „Komisja morderstw” Kadr z serialu „Komisja morderstw”

Nowy serial TVP1 „Komisja morderstw” oglądało średnio 840 tys. widzów. Stacja w czasie emisji formatu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 2,07 mln zł.

„Komisja morderstw” na antenie TVP1 pokazywana była we wtorki o godz. 21.25, w okresie od 30 sierpnia do 20 grudnia br. Średnia widownia wszystkich dwunastu pokazanych odcinków kryminalnego serialu wyniosła 840 tys. osób, co przełożyło się na 5,89 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,48 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek formatu, który śledziło średnio 1,33 mln widzów.

Zobacz tabelę

TVP1 w paśmie nadawania „Komisji morderstw” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2 z udziałem na poziomie 18,46 proc., nadająca w tym czasie końcówkę „M jak miłość”, kulisy tego serialu oraz „Magazyn Expressu Reporterów”. Drugi był Polsat (11,75 proc.; końcówka „Hell’s Kitchen” i filmy fabularne), a trzeci - TVN (10,01 proc.; gł. „Top model” i filmy).

Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat, a dalej uplasowały się TVN, Dwójka i Jedynka. Z kolei w grupie 16-59 pierwsza była TVP2, a dalsze miejsca zajęły: Polsat, TVN i Jedynka.

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków audycji wyniosły 2,07 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Komisja morderstw” to 12-odcinkowy serial kryminalny opowiadający historię grupy policjantów z Wydziału Spraw Niewyjaśnionych, którzy zajmują się rozwiązywaniem zagadek sprzed lat. W rolach głównych występują Krzysztof Pieczyński, Paweł Małaszyński, Małgorzata Buczkowska i Marcel Sabat.

Produkcja początkowo miała być pokazywana na antenie Dwójki, jednak finalnie emisję serialu przeniesiono do TVP1.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,01 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Komisja morderstw, serial TVP1

KOMENTARZE (14) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas