Telewizja2023-03-15
11

„Matka” w Polsacie z 700 tys. widzów. Widownia od premiery spadła o połowę

Olga Bołądź i Łukasz Simlat, fot. PolsatOlga Bołądź i Łukasz Simlat, fot. Polsat

Pierwsze trzy odcinki nowego serialu Polsatu „Matka” obejrzało średnio 697 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Widownia trzeciego odcinka była niemal o połowę mniejsza od oglądalności premierowego epizodu

„Matkę” w Polsacie oglądać można w poniedziałki o godz. 20.00, począwszy od 27 lutego 2023 roku. Średnia widownia trzech pierwszych premierowych odcinków produkcji wyniosła 697 tys. osób. Przełożyło się to na 5,10 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,16 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Dotychczas największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek, który śledziło 938 tys. widzów.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z odcinków serialu śledzi 2 mln osób w grupie 4+.

„Matka” to thriller psychologiczny przedstawiający historię kryminalną, która jednocześnie dotyka ważnych i często objętych tabu problemów społecznych.

Główną bohaterką 8-odcinkowego serialu jest Agnieszka Nolińska (w tej roli Olga Bołądź), która stara się pogodzić z samobójczą śmiercią 12-letniego syna. Po kilku latach od tragedii jej mąż Jacek (Łukasz Simlat) otrzymuje propozycję pracy w Holandii. Rodzina postanawia wówczas rozpocząć życie na nowo. Jednak przed wyjazdem niespodziewanie z Agnieszką kontaktuje się Rafał (Marcin Kowalczyk), który wiele lat temu był bohaterem jednego z jej reportaży i aktualnie odsiaduje wyrok za morderstwo.

W rolach głównych w serialu „Matka” - oprócz Olgi Bołądź, Łukasza Simlata i Marcina Kowalczyka - będzie można zobaczyć również m.in.: Olafa Lubaszenkę, Marię Pakulnis, Szymona Gierszewskiego i Małgorzatę Pieczyńską.

Za reżyserię serialu odpowiada Piotr Trzaskalski („Edi”, „Mój rower”, „Mistrz”). Scenarzystą wiodącym i pomysłodawcą projektu jest Igor Brejdygant („Rysa”, „Układ”, „Ultraviolet”, „Szadź”), a drugim scenarzystą - Bartosz Janiszewski („Ultraviolet”, „Wataha”). Autorem zdjęć jest Bartosz Bieniek („Inni ludzie”, „Zenek”, „Drogówka”).

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 7,30 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Matka, Polsat

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas