W obecnym sezonie „Modę na sukces”, gromadzącą kiedyś miliony widzów, ogląda tylko 359 tys. osób. W stosunku do analogicznego okresu ub.r. opera mydlana straciła 107 tys. oglądających. Serial daje TVP1 trzecie miejsce w rynku.
Średnia oglądalność „Mody na sukces” w okresie od 2 września do 9 października 2014 roku wyniosła 359 tys. widzów. Przełożyło się to na 6,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i tylko 3,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Amerykańska opera mydlana na antenie TVP1 emitowana jest od wtorku do piątku o godz. 14.30.
Najchętniej oglądany jej odcinek w bieżącym sezonie wyemitowano 9 października br. Zobaczyło go 428 tys. widzów.
Trzy topowe odcinki „Mody na sukces”
Zobacz tabelę
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. telenowela straciła 107 tys. widzów. Wówczas „Modę na sukces” oglądało bowiem 466 tys. osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 9,12 proc. i 3,82 proc. Emitowana była ona wtedy także o 14.30, ale od poniedziałku do czwartku.
Jedynka w paśmie emisji „Mody na sukces” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. W tym czasie liderem jest TVN, który emituje program „Ugotowani”, co przekłada się na 11,67 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat („Pierwsza miłość” i „Dzień, który zmienił moje życie”; 10,05 proc.). Gorzej od Jedynki wypada tylko Dwójka (liczne programy; 3,73 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej TVP1 przegrywa już z wszystkimi swoimi głównymi konkurentami.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Zobacz tabelę
„Moda na sukces” kręcona jest od 1987 roku, a TVP1 pokazuje ją od 1994 roku. Produkcja opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Angeles oraz ich krewnych i znajomych. TVP planuje na razie emisję serialu do grudnia br. Możliwe, że wówczas zakończy emisję produkcji. Brak jednak ostatecznej decyzji w tej sprawie.