Internet2019-05-16
12

Netflix straci serial „Przyjaciele”. WarnerMedia nie przedłuży licencji

Szef AT&T zapowiedział, że należący do tego holdingu koncern WarnerMedia wycofa ze wszystkich serwisów VOD filmy i seriale do których posiada prawa. To oznacza że z platformy Hulu zniknie popularny serial „Ostry dyżur”, zaś z oferty Netfliksa zostanie usunięta inna znana seria - „Przyjaciele”. Powodem decyzji AT&T jest planowane uruchomienie przez tę firmę jej własnego serwisu wideo.

Plany dotyczące losów popularnych seriali dostępnych obecnie w kilku serwisach VOD zdradził Randall Stephenson, szef AT&T, holdingu który w ub.r. za kwotę 85 mld dol. kupił medialny koncern Time Warner. W ramach akwizycji nowa firma o nazwie WarnerMedia przejęła wszystkie prawa do produkcji filmowych należących wcześniej do Time Warnera (m.in. wytwórni Warner Bros).

Podczas branżowej konferencji w Bostonie Randall Stephenson potwierdził, że WarnerMedia zamierza wycofać wszystkie swoje filmy i seriale znajdujące się dzisiaj w ofercie rozmaitych serwisów VOD. Szef AT&T nie ukrywał, że za taką decyzją stoją plany uruchomienia przez holding własnego serwisu wideo, którego premiera jest przewidywana na koniec 2019r.

- Zamierzamy wycofać ze wszystkich działających dzisiaj serwisów oryginalne treści, do których posiadamy prawa - przyznał Stephenson. - To jeden ze sposobów na zaoferowanie naszym przyszłym użytkowników naprawdę unikalnej oferty filmowej i serialowej.

Decyzja AT&T może poważnie dotknąć takie serwisy jak Hulu czy Netflix. WarnerMedia zamierza bowiem wycofać m.in. prawa do emitowania przez Hulu serialu „Ostry dyżur”, zaś w wypadku Netfliksa oprócz innych w grę wchodzi popularna seria „Przyjaciele”. Już wcześniej w branży pojawiały się przewidywania, że WarnerMedia pozbawi Netfliksa „Przyjaciół”, ostatecznie jednak na przełomie 2018 i 2019 r. obie strony doszły do porozumienia i Netflix uzyskał możliwość oferowania serialu do końca br. za cenę 100 mln dol.

Dla Netfliksa utrata „Przyjaciół” będzie dotkliwa, bowiem według różnych statystyk (m.in. od firmy analitycznej Jumpshot) w ub.r. serial ten był drugim lub trzecim tytułem wybieranym najchętniej przez użytkowników amerykańskiego serwisu.Sprawę dodatkowo pogarsza fakt, że zgodnie z danymi opublikowanymi przez „The Wall Street Journal” 72 proc. użytkowników Netfliksa poświęca większość swojego czasu na oglądaniu treści dostarczanych przez zewnętrznych producentów, wśród których są filmy i seriale wyprodukowane przez WarnerMedia.

 

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/the-eddy-serial-netflix-z-joanna-kulig-kiedy-premiera-w-2020-roku ##

W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 22 proc. do 5,42 mld dolarów oraz 344 mln dolarów zysk netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 9,6 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 148,8 mln użytkowników. Pod koniec kwietnia firma poinformowała, że zwiększy swoje zadłużenie o 2 mld zł, a środki te zostaną przeznaczone na realizację nowych treści i zakup licencji do zewnętrznych produkcji.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Netflix miał w Polsce 3,43 mln realnych użytkowników i odnotował 43,35 mln odsłon.

Autor:ps

Więcej informacji:Netflix, Przyjaciele, WarnerMedia, AT&T

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas