Kultura2019-06-27
4

Serial „The Office” zniknie z oferty Netfliksa. NBCUniversal nie przedłuży licencji

Serwis Netflix zapowiedział, że z jego biblioteki zostanie usunięty serial „The Office”. Popularna seria jest produkowana przez koncern NBCUniversal, który zdecydował że nie przedłuży licencji na emisję, a „The Office” od początku 2021 roku znajdzie się w ofercie nowego serwisu streamingowego szykowanego przez NBC. Już wcześniej zapowiedziano, że Netflix straci także inny popularny serial - „Przyjaciele”.

Pierwsze informacje o tym, że z oferty Netfliksa może zniknąć serial „The Office” pojawiły się w maju br. Mówiono wówczas o tym, że amerykański serwis streamingowy będzie musiał podjąć negocjacje z NBCUniversal, producentem „The Office” w sprawie dostępności serialu po roku 2020.

Teraz okazuje się, że NBC nie przedłuży licencji na nadawanie „The Office” i od początku stycznia 2021 r. seria (która nie jest udostępniana polskim użytkownikom serwisu) zniknie z biblioteki Netfliksa, co firma zapowiedziała na Twitterze.

„The Office” oraz inne produkcje NBCUniversal znajdą się w ofercie nowej platformy streamingowej, którą koncern planuje uruchomić w 2020 r. NBC nie będzie jedynym graczem na rynku zapowiadającym własny serwis VOD. Tego typu platformy szykują także Disney, koncern Apple oraz WarnerMedia.

W związku z planowanym startem konkurencyjnych serwisów VOD Netflix jest w coraz większym kłopocie, bowiem z jego oferty zaczną znikać popularne seriale emitowane na zasadach zewnętrznych licencji. Podobnie jak z „The Office” użytkownicy Netfliksa stracą także możliwość oglądania produkowanej przez Warnera serii „Przyjaciele”, o czym poinformowano w połowie maja br. Tymczasem z danych Nielsena wynika, że aż 72 proc. watchtime'u Amerykanów stanowią powtórki seriali, które Netflix ma u siebie na licencji. Większość z pierwszej dwudziestki najpopularniejszych na amerykańskim Netfliksie tytułów to produkcje licencjonowane, a nie oryginale treści serwisu.

W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 22 proc. do 5,42 mld dolarów oraz 344 mln dolarów zysk netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 9,6 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 148,8 mln użytkowników. Pod koniec kwietnia firma poinformowała, że zwiększy swoje zadłużenie o 2 mld zł, a środki te zostaną przeznaczone na realizację nowych treści i zakup licencji do zewnętrznych produkcji.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Netflix miał w Polsce 3,43 mln realnych użytkowników i odnotował 43,35 mln odsłon.

Autor:ps

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas